За словами науковців вже в перші години роботи нового телескопа FAST було отримано сигнали пульсара, який розташований на відстані понад 1300 світлових років від Землі.

Довідка. Радіотелескоп FAST – спеціальний пристрій для отримування радіосигналів. Його діаметр складає 500 м, команда науковців над його створенням працювала 5 років. За оцінками експертів, на проект було витрачено $180 млн. В майбутньому телескоп допоможе виявити гравітаційні хвилі та досліджувати Всесвіт.

FAST – це найбільш чутливий однозеркальний телескоп. Його завдання уловлювати найбільш довгі радіосигнали (називаються мазери) й розраховувати їх променеву (радіальну) швидкості. Це дозволять вченим з небувалою точністю визначити джерело сигнал.

За словами головного інженера проекту та співробітника китайської академії наук Цзян Леї, кінцевою метою нового телескопа є відкриття законів, за якими розвивається Всесвіт. Керівник Національний інститут астрономічних спостережень запевнив журналістів, що цей телескоп FAST буде залишатися найбільшим в світі ще 10-20 років.

Радіотелескоп FAST (Китай, Гуйчжоу).